Era Otonom

Temuan penelitian ini sejalan apa yang dikemukakan oleh Jam’an Satori (1999:30-32), bahwa perubahan yang seharusnya terjadi di sekolah pada era otonomi pendidikan terletak pada:

1). Peningkatan kinerja Staff.

2). Pengelolaan sekolah menjadi berbasis lokal.

3). Efisiensi dan efektivitas pengelolaan lembaga.

4). Akuntabilitas.

5). Transparansi.

6). Partisipasi Masyarakat

7). Profesionalisasi pelayanan belajar, dan

8). Standarisasi.

1. Suhardan, Dadang. (2010). Supervisi Profesional. Bandung : Alfabeta

_______________________________________________________________________________________________________________________

Suhardan, Dadang. Supervisi Profesional. 2010. hlm 210

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

nowathome

Love life! Sharing and caring!

Tales of life

Life is what you make it

SUGIH forever

Prince Dreamer constructs all his dreams!

%d bloggers like this: