Era Otonom

Temuan penelitian ini sejalan apa yang dikemukakan oleh Jam’an Satori (1999:30-32), bahwa perubahan yang seharusnya terjadi di sekolah pada era otonomi pendidikan terletak pada:

1). Peningkatan kinerja Staff.

2). Pengelolaan sekolah menjadi berbasis lokal.

3). Efisiensi dan efektivitas pengelolaan lembaga.

4). Akuntabilitas.

5). Transparansi.

6). Partisipasi Masyarakat

7). Profesionalisasi pelayanan belajar, dan

8). Standarisasi.

1. Suhardan, Dadang. (2010). Supervisi Profesional. Bandung : Alfabeta

_______________________________________________________________________________________________________________________

Suhardan, Dadang. Supervisi Profesional. 2010. hlm 210

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Love Math

Belajarlah memahami sesuatu dari berbagai sudut pandang

Streets of Nuremberg

Street | Urban | Travel | Photography by Marcus Puschmann

erniyadih

This WordPress.com site is the bee's knees

%d bloggers like this: